bikini godine NS
NOVI SAD
- Promocija knjige „Bikini godine“ Save Štrbca održana je u petak, 1. juna u Čitaonici Gradske biblioteke u Novom Sadu. O knjizi su govorili recenzent Dobrašin Jelić, novinari Srboljub Zorica i Danko Perić, kao i sam autor Savo Štrbac. Odlomke iz dela kazivala je Korana Štrbac.

IZ RECENZIJE KNJIGE

"Silom neprilika, izmješteni iz svojeg zavičaja, Savo Štrbac i oni koji s njim dijele istu sudbinu, nijesu i izglobljeni iz njega. Zavičaj je, ne samo prostor, već i ono što u svojoj duši nosi onaj koji je u zavičaju nastao i koga je zavičaj odnjihao. I ne samo da Štrbac u sebi nosi zavičaj, već ga, kreativno se odnoseći prema njemu, umjetničkim postupkom, intenzivira. A zavičaj ne čine samo pejzaži, klima, zemlja, more i nebo, već i ljudi i odnosi među njima, već i osjećaj pripadnosti zavičaju.

O tom odnosu prema zavičaju, Štrbac priča u svojoj knjizi Bikini godine, svojoj knjizi priča, koja je nastala njegovom stvaralačkom potrebom ali i time što je ohrabren uspjehom svoje predhodne knjige sličnih priča Zvjezdan. Nije, dakle, da je bez životnoga i stvaralačkoga iskustva, i, onda, logično je da nije mogao da sjedi skrštenih ruku, iako ima mnogo drugoga, prije svega humanitarnoga, posla." - Dobrašin Jelić

"Istače Savo u Bikinu godine običaje, tradiciju, motive ušuškane u priče (ne)običnih ljudi, pa i onda kada naši smutni dani noći na kamenjaru nađoše. Autor oblikuje građu proze i kad zvijezde lebde i zaigraju bure sa gizdavog Velebita, čijem se blistavom plavetnilu ništa ne da okačiti niti otrgnuti. Sve je u pričama S.Štrpca tečno, jezgrovito, nametljivo za čitaoce, čitljivo, milozvučno, pokatkad jetko i siktavo… Čitaju se pripovijetke u jednom dahu, „pitko“ se štivo razgara; ispredaju melodiju riječi, oganj uzdisaja, uspomena; upijamo i zamuklo, goli kamen dok ispijaše posljednje kapi snage… Nisu one iskidane, smušene, jednolične, suvoparne, drhtave, zakučasto patetične, nemušte u jecanju izgubljene duše u zaslijepljenoj mržnji …" - Srboljub Zorica
Šta Vi mislite o ovome? Podijelite ili komentarišite tekst! Pratite nas na Facebook-u i Twitteru!

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne održavaju stavove portala Banija Online. Ukoliko prenosite ovaj tekst na drugi sajt, a Banija Online je naznačena kao izvor / autor teksta, molimo da i to prenesete po mogućnosti sa linkom ka izvornom tekstu.